• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Üyelik Girişi
Site Haritası
Videolar
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar35.037435.1778
Euro36.390736.5365

Atama ve Nakil Yönetmeliğinde Değişiklik

 

26 Mart 2013  SALI 

Resmî Gazete

Sayı : 28599 

YÖNETMELİK

Sağlık    Bakanlığından:

SAĞLIK    BAKANLIĞI VE BAĞLI KURULUŞLARI ATAMA VE

YER    DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin    amacı; sağlık hizmetlerinin yurt genelinde etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesi    için Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında görev yapan sağlık hizmetleri    ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı personelinin atama ve yer    değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu    Yönetmelik; Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının taşra teşkilatlarında    görev yapan sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı    personelini kapsar. Ancak, Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının merkez    teşkilatlarından taşra teşkilatlarına, taşra teşkilatlarından merkez    teşkilatlarına yapılacak atamalar ve görevlendirmeler ile eğitim ve    araştırma hastanelerinde görev yapan eğitim görevlisi, başasistan ve    asistanları kapsamaz.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu    Yönetmelik; 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet    Memurları Kanunu, 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel    Kanununun Ek 1 inci maddesi ve 19/4/1983 tarihli ve 83/6525 sayılı Bakanlar    Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Yer Değiştirme    Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine dayanılarak    hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu    Yönetmelikte geçen;

a) Bakan: Sağlık Bakanını,

b) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,

c) Bağlı kuruluş: Türkiye Halk Sağlığı Kurumunu, Türkiye    Kamu Hastaneleri Kurumunu, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunu, Türkiye    Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğünü,

ç) Birlik: Kamu Hastaneleri Birliklerini,

d) Doluluk oranı: Bakanlıkça iller itibariyle planlanan PDC’ye göre her unvan ve branşiçin belirlenen personel sayılarının, illerde o unvan ve branşta çalışan    personel sayısına oranını,

e) Genel Yönetmelik: 19/4/1983    tarihli ve 83/6525 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan    Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atamalarına İlişkin    Yönetmeliği,

f) Hizmet grubu: Personel dağılım cetveli doluluk    oranına göre belirlenen il gruplarını,

g) Hizmet puanı: Sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık    hizmetleri sınıfında çalışan Bakanlık ve bağlı kuruluşu personeli için,    çalışılan yerin özellikleri göz önüne alınarak hesaplanan puanı,

ğ) Hizmet bölgesi: Genel Yönetmeliğin Ek-1 sayılı    cetvelinde belirtilen illerin yer aldığı bölgeleri,

h) İl Müdürlüğü: İl Sağlık Müdürlüğünü,

ı) Kanun: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununu,

i) Müdürlük: Halk Sağlığı Müdürlüğünü,

j) Personel: Bakanlık ve bağlı kuruluşlarında, Kanunun 4    üncü maddesinin birinci fıkrasının (A) bendine göre istihdam edilen sağlık    hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı çalışanlarını,

k) Personel Dağılım Cetveli (PDC): Ek-2’de belirlenen    ilkeler doğrultusunda il ve birim bazında, yılda en az bir defa yenilenen,    unvan ve branşlar itibariyle bulunması gereken    personel sayısını gösteren cetveli,

l) Standart: Bakanlık ve bağlı kuruluşlarca standart    kadro mevzuatlarında belirlenen standartları,

m) Stratejik personel: Tıpta ve diş hekimliğinde    uzmanlık eğitimi mevzuatına göre uzman olmuş personel ile tabip ve diş    tabibi unvanındaki personeli,

ifade eder.

Temel    ilkeler

MADDE 5 – (1) Bu Yönetmelik    tüm atama ve yer değiştirmelerde;

a) Kadro imkânları göz önünde bulundurulması,

b) Ekonomik, sosyal ve kültürel şartlar ile ulaşım    şartları yönünden benzerlik ve yakınlık gösteren illerin gruplandırılarak    işlem yapılması,

c) Personelin hizmet bölgeleri ve grupları arasında,    hizmet gerekleri de dikkate alınarak, adil ve dengeli dağılımın sağlanması,

ç) Personel hareketlerinde hizmet puanının belirleyici    olması,

d) PDC’de belirlenen    sayılardaki aktif çalışanların dikkate alınarak idarenin hizmet ihtiyacının    karşılanması, aylıksız izin, askerlik ve geçici görev gibi nedenlerle aktif    olmayan standartlara bu süre içerisinde atama yapılması,

e) Atamalarda hizmet birimlerinin ihtiyacına göre    sertifika, diploma gibi özel nitelikler aranılarak, nitelikli personel    eliyle hizmet sunumunun sağlanması,

f) Personelin başvuru tarihinde yürürlükte olan usul ve    esaslar çerçevesinde işlem yapılması

ilkelerini esas alır.

Hizmet    bölgeleri

MADDE 6 – (1) İller    6 hizmet bölgesine ayrılır. Genel Yönetmelikle hizmet bölgelerinde    yapılacak değişiklikler bu Yönetmeliğe aynen yansıtılır.

Hizmet    grupları

MADDE 7 – (1) PDC    doluluk oranına göre iller, her unvan ve branşta    en yüksekten en düşüğe doğru A, B, C ve D olarak dört hizmet grubuna    ayrılır. Doluluk oranı en yüksek ilk 20 il A, ikinci 20 il B, üçüncü 20 il    C ve diğer iller ise D hizmet grubu olarak belirlenir. İllerin doluluk    oranlarının eşit olması hâlinde Kalkınma Bakanlığınca hazırlanan Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Endeksinde üst    sıralarda yer alan il, doluluk oranı daha yüksek olan il olarak kabul    edilir. Ancak istihdam edilen personel sayısı 200’den az olan veya ülke    genelinde tüm illerde PDC veya standart öngörülmeyen unvan ve branşlar için İstihdam Planlama Komisyonunca iki ayda    bir Ek 2’deki cetvelin 9 uncu ilkesi doğrultusunda hizmet grupları    belirlenerek ilan edilir.

(2) PDC çalışmaları sonucu unvan ve branşlara    göre personelin illere dağılım sayısını gösteren il dağılım cetveli ve bu    personelin il içi birimlere dağılım sayısını gösteren il içi dağılım cetveli    Bakanlık ve bağlı kuruluşların internet sitelerinde duyurulur. Unvan ve branşlara göre il dağılım cetvelinde belirlenen sayı ile    illerde istihdam edilen personel sayısının karşılaştırılması sonucu bulunan    doluluk oranı cetvelleri ile buna göre belirlenen hizmet grupları ise her    iki ayda bir yenilenerek Bakanlık ve bağlı kuruluşların internet    sitelerinde duyurulur ve Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünde iki yıl    süreyle muhafaza edilir. Hazırlanan cetveller personel planlama çalışması    niteliğinde olup müteakip dönemlerde atamaya açılacak yerler, aktif çalışan    personel doluluk oranları en düşük illerden ve birimlerden başlamak üzere    belirlenir. Aktif çalışan personel sayısının belirlenmesinde izin, eğitim    gibi nedenlerle üç aydan fazla süreyle görevi başında bulunmayan personel    hesaba katılmaz.

Hizmet    puanı

MADDE 8 – (1)    Personelin atama ve yer değiştirme işlemlerinde kullanılmak üzere, bu    Yönetmelik kapsamındaki personel için her atama döneminden önce atamaya esas    olmak üzere çalışılan yerin özelliklerinin göz önüne alındığı bir hizmet    puanı hesaplanır. Açık bulunan ve Bakanlıkça ilan edilen kadrolara    yapılacak atamalarda hizmet puanı esas alınır. Hizmet puanlarının eşitliği    hâlinde ise meslekî kıdemi fazla olan personel atamaya hak kazanmış olur.

Hizmet    puanının hesaplanması

MADDE 9 – (1) Hizmet    puanının hesaplanmasında Kalkınma Bakanlığınca hazırlanan İl ve İlçelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Tabloları esas    alınır. Sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfındaki bir    unvanda veya 2547 sayılı Kanun kapsamındaki kurumlarda tıpta ve diş    hekimliğinde uzmanlık mevzuatına göre uzmanlık eğitimi alanlar, 217 sayılı    Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname    kapsamına giren bir kurum veya kuruluşun merkez veya taşra teşkilatında    şube müdürü veya daha üst bir görev ile bunların yardımcısı unvanları ile    tabip ve uzman tabiplerden başka bir kadroda fiilen çalışılan her yer ve    yıl için İlçelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik    Sıralaması endeksindeki sıra numarası 1000 rakamıyla toplanarak ilçe    sıralaması puanı elde edilmiş olur. Bu rakama Ek 1’de bulunan İllerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralamasının Hizmet Puanına    Katkısı Cetveli’nin öngördüğü puan eklenerek hizmet puanı bulunur. Yeni il    ve ilçeler kurulması hâlinde, yeni tablolar yayınlanana kadar, daha önce    bağlı bulunulan il ve ilçenin puanları uygulanmaya devam edilir.

(2) Beldelerde fiilen çalışılan her yıl için çalışılan    beldenin bağlı bulunduğu ilçenin Sosyo-Ekonomik    Gelişmişlik Sıralaması endeksindeki sıra numarasının yarısı, köylerde    fiilen çalışılan her yıl için ise tamamı puan olarak hizmet puanına ayrıca    eklenir.

(3) Muvazzaf askerlikte geçirilen süreler için    personele, askerliğin yapıldığı yerin hizmet puanı verilir. Askerliğini    yurt dışında yapanların hizmet puanlarının hesaplanmasında bağlı olduğu    birliğin bulunduğu il veya ilçenin hizmet puanı esas alınır.

(4) Genel hayatı etkileyen; savaş, deprem, sel ve yangın    gibi doğal afetlerin meydana geldiği yerleşim yerlerinde görev yapan    personele, doğal afetin meydana geldiği tarihten itibaren, o yerde fiilen    çalışılması kaydıyla Bakanlıkça belirlenen süre için en yüksek hizmet puanı    % 100 fazlasıyla verilebilir.

(5) Savaş, deprem, sel ve yangın gibi genel hayatı    etkileyen sebeplere bağlı olarak yurt içi ve yurt dışında görevlendirilen    personele en yüksek hizmet puanı %100 fazlasıyla verilir. Yurt dışında    başka sebeplerle görevlendirilen diğer personel, hizmet puanı en düşük    yerin hizmet puanını alır.

(6) Geriye doğru hesaplamalarda, Bakanlığımızın hizmet    puanı esaslı atama ve yer değiştirme işlemlerine geçildiği 8/6/2004 tarihindeki görev yapılan yerin idari statüsü    esas alınır. Bu tarihten sonra meydana gelen değişiklikler yürürlük tarihi    itibariyle hüküm ifade eder.

Hizmet    puanı verilmeyecek haller

MADDE 10 – (1)    Aşağıdaki hâllerde personele hizmet puanı verilmez:

a) Kanunun 77 nci maddesi    kapsamında, aile hekimliğinde ve birliklerde sözleşmeli geçirilen süreler ile    askerlik yükümlülüğü dışında aylıksız veya ücretsiz izinli olarak geçirilen    süreler,

b) Hakkında kovuşturmaya yer olmadığına veya yargılama    sonucunda beraatına karar verilenler ile soruşturma sonucunda disiplin    cezası almayanlar hariç olmak üzere, görevi ile ilgili olsun veya olmasın    herhangi bir suç nedeniyle tutuklanan veya gözaltına alınanlar ile görevden    uzaklaştırılanların görevleri başında geçirmedikleri süreler.

Geçici    görevlendirme

MADDE 11 – (1)    Bakanlık ve bağlı kuruluşlar önceden duyurmak suretiyle talepte bulunan    personeli geçici olarak görevlendirebileceği gibi ihtiyaç hâlinde re’sen de görevlendirebilir. Re’sen    görevlendirilen personel için süre bir mali yılda iki ayı geçemez.

(2) Bakanlık ve bağlı kuruluşların taşra teşkilatları,    kendi birimleri içinde ihtiyaç hâlinde görevlendirme yapabilir. Bu şekilde    görevlendirilme bir mali yılda her seferinde üç ayı ve toplamda altı ayı    geçemez.

(3) Personelin herhangi bir suretle görevde olmaması,    nüfus hareketleri gibi nedenlerle personele ihtiyaç duyulması hâlinde    Bakanlık ve bağlı kuruluşlarınca; A hizmet grubuna dâhil illerden aynı veya    alt hizmet bölgesinin A, B, C ve D hizmet grubu illerine, B hizmet grubuna    dâhil illerden aynı veya alt hizmet bölgesinin B, C ve D hizmet grubu    illerine, il içinde personel doluluk oranı yüksek olan birimlerden düşük    olan birimlere geçici görevlendirme yapılabilir. Ancak 5 ve 6 ncı hizmet bölgelerinin A ve B hizmet grubu illerinde    görev yapan personel sadece 5 ve 6 ncı hizmet    bölgelerinin C ve D hizmet grubu illerine geçici olarak    görevlendirilebilir.

(4) 16/6/1927 tarihli ve 1076    sayılı Yedek Subaylar ve Yedek Askeri Memurlar Kanununa göre askerlik yükümlülüğünü    yedek subay olarak yerine getirenlerin eşleri, talepleri hâlinde yükümlülük    süresi ile sınırlı olmak kaydıyla eşlerinin bulunduğu yere hizmet bölgesi    ve hizmet grubuna bakılmaksızın geçici olarak görevlendirilebilir.

(5) Turizm, mevsimlik işçi çalıştırma, ulusal ve    uluslararası boyutta düzenlenen büyük organizasyonlar, kitlesel nüfus    hareketleri nedeniyle nüfusunda önemli ölçüde artış gösteren yerlere PDC’ye ve hizmet grubuna bakılmaksızın geçici    görevlendirme yapılabilir.

(6) Zorunlu yer değiştirmeye tabi personel olup    kadrosunun bulunduğu ilden başka bir ile görevlendirilenlerin ve 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun    38 inci maddesine göre Bakanlık veya bağlı kuruluşlarında    görevlendirilenlerin eşleri, talepleri hâlinde görevlendirme süresi ile    sınırlı olmak kaydıyla eşlerinin bulunduğu yere hizmet bölgesi ve hizmet    grubuna bakılmaksızın geçici olarak görevlendirilebilir.

(7) Genel hayatı etkileyen savaş, deprem, sel ve yangın    gibi doğal afetlerin meydana geldiği yerleşim yerlerinde görev yapan    personel; en az sekiz haftalık gebe, kendisinin veya birinci dereceden bir    yakınının engelli olduğunu veya vefat ettiğini veya çocuğunun beş yaşından    küçük olduğunu ya da ilköğretimde eğitim gördüğünü belgelendirmesi kaydıyla    bu afetle ilgili bir defaya mahsus olmak üzere afetin olduğu tarihten    itibaren altı ay içinde başvurması hâlinde talepte bulunduğu ile altı aya    kadar geçici olarak görevlendirilebilir.

(8) Boşanma davası açan veya haklarında boşanma davası    açılmış personel, şiddete maruz kalıp da bu durumu adlî veya mülkî idare    makamlarınca verilen belgeyle belgelendirmeleri hâlinde, dava süresince D    veya C hizmet grubu illere geçici olarak görevlendirilebilir. Bu hüküm    doğrultusunda görevlendirilen personel, görevlendirildiği tarihten itibaren    altı ayda bir, boşanma davasının görülmekte olduğu mahkemeden davanın safahatini gösterir belgeyi alarak çalıştığı kuruma    sunmakla yükümlüdür.

(9) Birlikler bünyesinde sözleşme imzalayan personelin    eşleri, talepleri hâlinde sözleşme süresi ile sınırlı olmak kaydıyla    eşlerinin bulunduğu yere hizmet bölgesi ve hizmet grubuna bakılmaksızın    geçici olarak görevlendirilebilir. Ancak stratejik personelin bu fıkraya    istinaden görevlendirilebilmesi, eşinin birlikler bünyesinde genel    sekreter, başkan, stratejik personel kapsamında olup hastane yöneticisi    veya başhekim olarak sözleşme imzalamış olmasına bağlıdır.

(10) Geçici görevlendirmeye ilişkin usul ve esaslar    Bakanlık ve bağlı kuruluşlarınca belirlenir.

Atamalarda    müracaat

MADDE 12 – (1) Toplu    atamalara ilişkin müracaatlar ilgili ilan metninde belirtilen usul ve    esaslara göre yapılır. İlan yoluyla yapılmayan diğer başvurular ise    personelin kadrosunun bulunduğu teşkilata göre il müdürlüğü, müdürlük veya    birlik vasıtasıyla yapılır.

Gerçek dışı    beyan

MADDE 13 – (1) Bir    mazerete dayanarak ataması yapılanların mazeret belgelerinin veya hizmet    puanı hesaplananların hesaplamaya esas beyan ve belgelerinin gerçek dışı    olduğu tespit edildiği takdirde, personelin atama işlemi iptal edilir ve    haklarında soruşturma yapılır. Bu soruşturma sonucunda suçlu bulunanlar    hakkında genel hükümler uygulanır.

İlk atama

MADDE 14 – (1)    Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık    hizmetleri sınıfı kadrolarına aday memur olarak atama ilk atamadır. İlk    atamada uzman tabip, uzman (TUTG), tabip, uzman diş tabibi, diş tabibi ve    eczacı kadrolarına atanacaklar kur’ayla, diğerleri    genel hükümlere göre sınavla atanır. İlk atamada atama dönemi yoktur.    Bakanlık veya bağlı kuruluşları ihtiyaç doğdukça açık bulunan kadrolar ile    atama usul ve esaslarını ilan eder. İlk atamada; sırasıyla 6 ve 5 inci    hizmet bölgesi iller, D ve C hizmet grubu iller ile ilçelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması endeksine göre 6,    5 ve 4 üncü gelişmişlik grubunda yer alan ilçeler, ihtiyaç hâlinde ise    diğer bölgelerde bulunan kadrolar ilan edilir.

Yeniden    atama

MADDE 15 – (1) Kamu    kurum ve kuruluşlarında sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri    sınıfından bir unvanda çalışmış olup, bu görevlerinden çeşitli nedenlerle    ayrılmış olanlar Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının aynı hizmet sınıfı    kadrolarında yeniden göreve başlatılabilirler. Bakanlık ve bağlı    kuruluşları, kadro durumunun müsait olması hâlinde yeniden atama suretiyle    doldurulacak kadroları ilan eder. Müracaat edenlerin yerleştirmeleri    tercihlerine göre kura ile yapılır.

(2) Uzman tabip, uzman (TUTG), tabip, uzman diş tabibi,    diş tabibi ve eczacıların yeniden atamaları ilgili mevzuatı gereği ilk    atama usul ve esaslarına göre, belirlenecek dönemlerde kur’a ile yapılır.

Yer    değiştirme suretiyle atanma ve dönemleri

MADDE 16 – (1)    Stratejik personelin il içi atanması da dâhil olmak üzere personelin iller    arası atamaları Ocak ayı ile Haziran-Eylül döneminde yapılır. Bakanlık ve    bağlı kuruluşları açık olan ve doldurulmasına ihtiyaç duyulan kadroları    ilan eder. Bu kadrolara atanmak isteyen personel, tercih yaparak müracaatta    bulunur. Bakanlık ve bağlı kuruluşları tercih sırasına bakmaksızın hizmet    puanına göre atamaları tamamlar. Hizmet puanlarının eşit olması hâlinde    tercih sıralamasına bakılır. Tercih sıralamasının aynı olması durumunda ise    meslekî kıdemi fazla olan personel öncelikli olarak atanır. Yer değiştirme    suretiyle atama talebinde bulunan personelin görev yaptığı ilde hizmetlerin    aksamaması için Bakanlık veya bağlı kuruluşları sınırlama getirebilir.    Stratejik personel dışında kalan personelin il içi atamaları ile ilgili    esas ve usuller Bakanlık ve bağlı kuruluşlarınca belirlenir.

(2) Kadroları Bakanlık veya bağlı kuruluşlarında olup    tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık mevzuatına göre diğer kamu kurum ve    kuruluşlarında uzmanlık eğitimi veya yan dal uzmanlık eğitimi yapan    personel, talebi hâlinde, ilgili uzmanlık eğitimi giriş sınavı sonucunda    yerleştirildiği eğitim kurumunun bulunduğu ildeki Bakanlık ve bağlı    kuruluşlarının uygun göreceği birime, atama dönemine ve kur’aya    tabi olmaksızın, PDC’de boş yer bulunmaması    hâlinde standart dikkate alınarak naklen atanır.

(3) Birliklerce, birlik içerisinde döneme bağlı    kalmaksızın standart ve PDC dikkate alınarak yer değişikliği yapılabilir.    Buna ilişkin usul ve esaslar Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu tarafından    belirlenir.

(4) Aile hekimi olarak sözleşme imzalayan personelin,    Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği kapsamında sözleşmeli olarak görev    yaptığı il dışında başka bir ilde ilan edilmiş münhal aile hekimliği    pozisyonlarına yerleşmeleri durumunda, personelin kadrosu bağlı bulunduğu    Kurum tarafından aile hekimi olarak yerleştiği ve yeni sözleşme imzaladığı    ilde münhal kadronun mevcut olduğu birime atama dönemine ve kur’aya tabi olmaksızın, PDC’de    boş yer bulunmaması halinde standart dikkate alınarak naklen atanır. Aile    hekiminin yeni yerleştiği aile hekimliği pozisyonda fiilen bir sözleşme    dönemi görev yapmadan sözleşmesinin sona ermesi durumunda, eski görev    yerine, eski görev yerinde PDC’ye göre boş yer    bulunmaması halinde eski görev yeri esas alınarak, 26 ncımadde hükümlerine göre naklen ataması yapılır.

Kurumlar    arası naklen atama

MADDE 17 – (1)    Kanunun 74 üncü maddesi çerçevesinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarında    çalışan kamu görevlileri Bakanlık ve bağlı kuruluşlarında durumlarına uygun    kadrolara naklen atanabilirler. Kurumlar arası atama kura ile yapılır.    Müracaatları kabul edilenlerin atanacakları yerler tercihleri doğrultusunda    kura ile belirlenir. Bu yolla yapılacak atamalarda ilan edilecek kadrolar,    sırasıyla 6 ncı ve 5 inci hizmet bölgelerinden    başlamak üzere belirlenir.

(2) Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının taşra teşkilatları    arasındaki yer değişiklikleri, 16 ncı maddedeki    usul ve esaslar çerçevesinde yapılabilir. Talepleri 19 uncu, 20 nci ve 21 inci maddeler kapsamında uygun görülenlerin    ise münhal kadro bulunmaması durumunda, Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının    teşkilatları arasında Kanunun 74 üncü maddesi çerçevesinde naklen atamaları    yapılabilir.

(3) Stratejik personel dönem ve kura şartına bağlı    olmaksızın naklen atanabilir.

(4) Başka kurum ve kuruluşlarda Kanunun 4 üncü    maddesinin birinci fıkrasının (A) bendine göre sağlık hizmetleri ve    yardımcı sağlık hizmetleri sınıfına tabi olarak çalışmakta olup eşleri    Bakanlık ve bağlı kuruluşlarında;

a) Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (A) veya    (B) bendlerine göre sağlık hizmetleri ve yardımcı    sağlık hizmetleri sınıfına dâhil bir unvanda,

b) 10/7/2003 tarihli ve 4924    sayılı Eleman Temininde Güçlük Çekilen Yerlerde Sözleşmeli Sağlık Personeli    Çalıştırılması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik    Yapılması Hakkında Kanuna tabi olarak,

c) Kamu hastane birliklerinde; genel sekreter, başkan,    hastane yöneticisi, başhekim olarak,

çalışanlar,    standardın uygun olması kaydıyla dönem ve kura şartı aranmadan Bakanlık    veya bağlı kuruluşlarına naklen atanabilir.

(5) Bakanlık ve bağlı kuruluşları dışındaki kamu kurum    ve kuruluşlarında görev yapan sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık    hizmetleri sınıfındaki memurlardan, eşleri zorunlu yer değiştirmeye tâbi    olarak görev yapanlar, Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının kadrolarına,    standardın uygun olması kaydıyla dönem ve kura şartı aranmadan atanabilir.

(6) 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu çerçevesinde aile    hekimi ya da aile sağlığı elemanı olanların bu görevlerinden ayrılarak    tekrar eski görevlerine atanmalarında kura şartı aranmaz.

(7) Bakanlık onayı ile yürürlüğe konulan protokollerle    Bakanlığa ve bağlı kuruluşlarına devredilen sağlık birimlerinde çalışan    personel dönem ve kura şartına bağlı olmadan naklen atanabilir.

(8) Er veya erbaş iken terör eylemleri etkisi ve    sebebiyle şehit olan veya çalışamayacak derecede mâlûl    olan ya da mâlûl olup da çalışabilir durumda    olanlar ile bu durumdaki kamu görevlilerinin; sağlık hizmetleri ve yardımcı    sağlık hizmetleri sınıfında devlet memuru olarak görev yapan eş ve    çocukları ile anne, baba ve kardeşlerinin Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının    kadrolarına naklen atamalarında dönem ve kura şartı aranmaz.

(9) Eşleri Bakanlık ve bağlı kuruluşlarında stratejik    personel olarak görev yapanlardan, teşkilat veya kadro bulunmaması veya    başka bir yerde istihdamının mümkün olmaması gibi nedenlerle kurumlarınca    ataması yapılamayanların, Bakanlık veya bağlı kuruluşlarına naklen    atamalarında dönem ve kura şartı aranmaz.

(10) Vakıf üniversiteleri hariç olmak üzere tıpta ve diş    hekimliğinde uzmanlık eğitimi mevzuatına göre diğer kamu kurum ve    kuruluşlarında uzmanlık veya yan dal uzmanlık eğitimi yapmakta iken    eğitimlerini tamamlamadan diş tabibi, tabip veya uzman tabip olarak atanmak    isteyenler talepleri ve kurumlarının muvafakatıhâlinde D ve C hizmet grubu illerine tercihlerine göre atanırlar. Devlet    hizmeti yükümlüsü olanlar; eski görev yerine, eski görev yerinde boş yer    bulunmaması hâlinde eski görev ilinde münhal bir kadroya, eski görev yeri    bulunmayanlar ise tercihleri alınarak ilk devlet hizmeti yükümlülüğü    kurasıyla atanırlar.

(11) Bakanlık veya bağlı kuruluşları bünyesinde yeni bir    sağlık biriminin açılması sebebiyle aynı yerdeki farklı statüde hizmet    veren sağlık biriminin kapanması veya statüsünün değişmesi durumunda,    kapanan veya statüsü değişen sağlık biriminde görev yapan personel    standardın uygun olması hâlinde Bakanlık veya bağlı kuruluşlarına kura ve    dönem şartı aranmadan naklen atanabilir.

Bir    mazerete dayanan atamalar

MADDE 18 – (1)    Aşağıda belirtilen mazeretlerin belgelendirilmesi ve ilgililerin talebi    hâlinde personel farklı hizmet bölgelerine naklen atanabilir;

a) Sağlık durumu,

b) Eş durumu.

(2) Bu mazeretlerin değerlendirilmesinde yukarıda    belirtilen öncelik sırası esas alınır. Mazeret durumu haksız bir kazanıma    neden olamaz.

(3) Müracaatlar, gerekli belgelerle birlikte personelin    kadrosunun bulunduğu teşkilata göre il müdürlüklerine, müdürlüklere veya    birliklere yapılır. Mazerete dayalı atamalar Bakanlık ve bağlı    kuruluşlarınca il müdürlüğü, müdürlük veya birlik emrine yapılır. Münhal    kadrosu bulunmayan İl’e, birliğe ve sağlık birimine atama yapılamaz.

(4) Mazeretleri nedeniyle görev yeri değiştirilen    personel, mazeretlerinin devam ettiğine dair bilgi ve belgeleri, her yıl    Ocak ayında çalıştığı kuruma bildirmekle yükümlüdür. İl müdürlükleri,    müdürlükler ve birlikler mazereti sona eren personelin belgelerini 15 gün    içerisinde Bakanlığa veya bağlı kuruluşlarına intikal ettirir.

(5) Mazereti sona eren personelin bulunduğu il 5 ve 6 ncı hizmet bölgesinde veya C ve D hizmet grubunda ise    talebi hâlinde yerinde bırakılır. Aksi hâlde eski görev yerine veya eski    görev yerleri esas alınarak, 26 ncı madde hükümlerine    göre atanırlar. Eski görev yeri bulunmayanlar ise; görev yaptıkları yer    esas alınarak 26 ncı madde hükümlerine göre    atanırlar. Ayrıca, devlet hizmeti yükümlülüğünü tamamlamadan mazereti sona    eren devlet hizmeti yükümlüleri, tercihleri alınarak ilk devlet hizmeti    yükümlüsü kurasıyla atanırlar.

(6) 19 uncu ve 20 nci maddeler    ve 21 inci maddenin üçüncü, altıncı ve yedinci fıkraları gereği atananlara,    atandığı yerde fiilen beş yıl çalışması hâlinde, dördüncü ve beşinci fıkra    ile 21 inci maddenin dokuzuncu ve onuncu fıkra hükümleri uygulanmaz.

Sağlık    mazereti nedeniyle atama

MADDE 19 – (1)    Kendisinin veya kanunen bakmakla yükümlü olduğu eş, anne, baba veya    çocuklarından birinin sağlık durumunun, bulunduğu yerde tehlikeye girdiğini    veya görev yerinin değişmemesi hâlinde tehlikeye gireceğini, üniversiteler    veya Bakanlık eğitim ve araştırma hastanelerinden alınacak sağlık kurulu    raporu ile belgelendirenler; tedavinin yapılabileceği bir sağlık kurum veya    kuruluşunun bulunduğu veya sağlığının olumsuz etkilenmeyeceği bir ilin    münhal kadrolarına öncelikli olarak atanırlar.

(2) Başvuru sahibi, sağlık kurulu raporunda yer alan    teşhis ve tedavi imkânları ile sağlığını olumsuz etkileyen nedenlere göre,    Bakanlık veya bağlı kuruluşlarınca oluşturulan komisyonun sırasıyla D ve C    grubunda belirleyeceği illerden birine, personel ihtiyacı, kadro imkânları    göz önüne alınarak Bakanlık veya bağlı kuruluşları tarafından atanır. Eğer    hastalığın tedavisi veya sağlığının olumsuz etkilenmemesi D ve C grubu    illerde mümkün değilse önce B grubu iller, daha sonra A grubu iller    değerlendirmeye alınır.

(3) Sağlık mazereti değerlendirme komisyonu, gerekli    durumlarda bu raporların başka eğitim ve araştırma hastanelerinin sağlık    kurullarınca da usule ve fenne uygunluğunun tespit edilmiş olma şartını    arayabilir.

Eş durumu    nedeniyle atama

MADDE 20 – (1) Personelin    eş durumu nedeniyle yer değişikliği talebinde bulunabilmesi için; eşinin,    217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun    Hükmünde Kararname kapsamına giren bir kurum veya kuruluşta memur    statüsünde çalıştığını belgelemesi gereklidir.

(2) Eşlerin ikisinin de Bakanlık veya bağlı kuruluş    personeli olması hâlinde kıdeme bakılarak D veya C hizmet gruplarından    uygun bir ilde aile birliğinin sağlanması esastır.

(3) Eş durumu açısından kıdem sıralaması; Bakanlık ve    bağlı kuruluşlarının merkez teşkilatı kadroları, il müdürü ve müdür,    baştabipler, eğitim görevlileri, başasistanlar, yan dal uzmanları, uzman    tabipler, uzman diş tabipleri, tabipler, diş tabipleri, eczacılar, 4 yıllık    sağlık lisansiyerleri ve diğer lisansiyerlerin atanabildiği kadro    unvanları, 3 yıllık yükseköğrenim mezunlarının atanabildiği kadro    unvanları, 2 yıllık ön lisans mezunlarının atanabildiği kadro unvanları;    bunlarda eşitlik olması hâlinde fiili hizmet süresi fazla olan, 4 yıllık    yükseköğrenim mezunları, 3 yıllık yükseköğrenim mezunları, 2 yıllık    yükseköğrenim mezunları ve lise mezunları, maaş derece-kademesi yüksek olan    ve terfi tarihi kıdemli olan şeklindedir.

a) Uzman tabiplerin; uzman tabip olmayan eşinin eş    durumu sebebiyle atamasında, uzman diş tabiplerinin; uzman tabip ve uzman    diş tabibi olmayan eşinin atamasında, tabiplerin; tabip, uzman diş tabibi    ve uzman tabip olmayan eşinin eş durumu sebebiyle atamasında, diş    tabiplerinin; diş tabibi, tabip, uzman diş tabibi ve uzman tabip olmayan    eşinin eş durumu sebebiyle atamasında hizmet grubu şartı aranmaz.

b) Tayin talebinde bulunan eşlerden;

1) Kıdemli personelin çalıştığı il kıdemsiz eş için D    veya C hizmet grubu il ise, kıdemsiz eş bu ile atanır. Aksi halde, kıdemli    eş için kıdemsiz eşin çalıştığı il D veya C hizmet grubunda ise kıdemli eş    bu ile atanır.

2) Yukarıdaki şartlara göre atama yapılamadığı    durumlarda; aynı hizmet bölgesinde görev yapan eşlerden tayin talebinde    bulunan eşin ataması yapılır. Farklı hizmet bölgelerinde görev yapan    eşlerden ise kıdemsiz olanın kıdemli olana tabi olarak ataması yapılır.    Tayin talebinde bulunan kıdemli personelin, eşinin görev yaptığı yerin    kendisine göre alt hizmet bölge ve grubunda olması halinde ise kıdem şartı    aranmaz.

3) Aynı unvanda olan eşlerden herhangi birinin, eş    durumu nedeniyle atama talebinde bulunduğu ilin kendisi için D veya C    hizmet grubu il olması hâlinde kıdem şartı aranmaz.

c) Başvuru tarihi itibariyle son bir yıl içinde kurum    içi naklen atama döneminde veya sınav sonucunda atanan kıdemli personelin    kıdemsiz eşinin eş durumu tayininde D ve C hizmet grubu şartı aranmaz.

ç) 19 uncu ve 24 üncü maddeler ile 21 inci madde    kapsamında can güvenliği ya da öğrenim durumu nedeniyle atanan personelin    eşinin, eş durumu tayininde kıdem şartı ile D ve C hizmet grubu şartı    aranmaz.

d) Eşi, Bakanlık eğitim ve araştırma hastanelerinde    tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık mevzuatına göre asistan olanların eş    durumu nedeniyle atanmalarında kıdem şartı ile bölge ve hizmet grubu şartı    aranmaz. Ancak, başvuru tarihi itibariyle eşlerinin kalan asistanlık    süresinin altı aydan fazla olması zorunludur.

(4) Eşlerden biri bir başka kurumda çalışıyor ise; varsa    o kurumla yapılan protokol hükümleri dönem beklenilmeden uygulanır. Ancak,    başka kurumda çalışan eşin, Bakanlık veya bağlı kuruluşunun personelinden    Genel Yönetmelik hükümleri çerçevesinde unvan, kadro ve görev bakımından    üst olması veya zorunlu yer değiştirmeye tabi personel olması hâlinde eş    durumu ataması değerlendirilerek yapılır. Teşkilatın bulunmaması veya bir    başka yerde istihdamı mümkün olmayan hallerde, ilgili Kurumla koordinasyon    sağlanarak eş durumu atama talebi değerlendirilir. Bu hâllerde atama    yapılamıyor ise 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 72 nci maddesi hükümleri uygulanır.

Olağanüstü    ve özel durumlarda yer değişikliği

MADDE 21 – (1) Genel    hayatı etkileyen savaş, sıkıyönetim, olağanüstü hâl ilanı, salgın hastalık    ve doğal afetler gibi durumlarda, yer değişikliği işlemleri herhangi bir    şarta bağlı kalmaksızın yapılabilir.

(2) Bu Yönetmeliğin puan, süre ve dönem tayini ile    ilgili hükümlerine bağlı kalmaksızın;

a) Deprem, su baskını ve yangın gibi doğal afetler    sebebiyle kendileri ve bakmakla yükümlü olduğu yakınları, maddî ve manevi    zarara uğrayanlardan afet bölgesinde olup başka bölgelere gitmek    isteyenlerin atanma talepleri, durumlarını belgelendirmeleri ve görev    yaptığı yerin personel ihtiyacı hakkında gerekli tedbirlerin alınması    hâlinde bu afetle ilgili bir defaya mahsus olmak üzere afetin meydana    geldiği tarihten itibaren altı ay içinde,

b) Eşi vefat eden personel eşinin vefatından sonraki bir    yıl içinde,

c) Personelin herhangi bir nedenle görev yaptığı ilde    kendisinin, eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu çocuklarının can    güvenliğinin tehlikeye düştüğünü adlî veya mülkî idare makamlarınca verilen    belgeyle belgelendirmek suretiyle,

ç) Eşinden boşanan personel halen görev yaptığı hizmet    bölgesi ve grubundaki illerden birine veya D ve C hizmet grubu illerinden    birine ya da halen görev yaptığı hizmet bölgesi ve grubu esas alınarak 26 ncı maddenin birinci fıkrasına göre boşanma tarihinden    itibaren bir yıl içerisinde,

d) Eşi zorunlu yer değiştirmeye tâbi olarak görev    yapmakta iken emekliye ayrılan ve eşinin son çalıştığı yerde veya bir başka    ilde ikamet ettiğini belgelendiren personel, emekli olan eşinin ikamet    ettiği yere emekliye ayrılmasından sonraki bir yıl içinde,

e) Er veya erbaş iken terör eylemleri etkisi ve    sebebiyle şehit olan veya çalışamayacak derecede mâlûl    olan ya da mâlûl olup da çalışabilir durumda    olanlar ile bu durumdaki kamu görevlilerinden Bakanlık ve bağlı    kuruluşlarının personeli olarak görev yapan eş ve çocukları ile anne, baba    ve kardeşleri,

talepleri    doğrultusunda bir defaya mahsus olmak üzere standardın uygun olması hâlinde    atanabilirler.

(3) Bu Yönetmelik kapsamında görev yapan ve eşleri 20 nci madde kapsamında bulunmayan personelin eşlerinin;

a) 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve    Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamına giren bir kurum veya    kuruluşta, 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesine    göre açıktan istihdam edilenler ile geçici işçiler hariç statüsüne    bakılmaksızın kamu görevlisi olduğunu ve teşkilatının bulunmaması veya    başka bir yerde istihdamının mümkün olmaması gibi nedenlerle bulunduğu    yerde çalışma zorunluluğu olduğunu,

b) Milletvekili, noter, belediye başkanı, muhtar veya    birliklerde; genel sekreter, başkan, stratejik personel kapsamında olup    hastane yöneticisi veya başhekim olduğunu,

c) Sosyal güvenlik kurumları kapsamında veya sosyal    güvenlik kurumları kapsamı dışında kalan ve özel kanunlarla düzenlenmiş bulunan    diğer sandıklara tabi olarak çalışması hâlinde müracaat tarihi itibari ile    en az üç yıl, son bulunduğu yerde kesintisiz en az iki yıl prim ödediğini    veya Bağ-Kur sigortalısı olanların Bağ-Kur borçlarını yapılandırdıklarını,

ç) Devlet tarafından işyeri sahiplerine prim ödeme    kolaylığı ya da prim affı getirildiği dönemlerde sigorta primi kesilen    işyeri çalışanın bu durumu Sosyal Güvenlik Kurumu veya Maliye Bakanlığı    makamlarından alacağı belge ile,

d) Kamu kurum ve kuruluşlarında geçici işçi olarak çalıştığını    ve müracaat tarihi itibari ile en az üç yıl, son bulunduğu yerde kesintisiz    en az iki yıl prim ödediğini,

belgelendirmeleri hâlinde    eşlerinin bulunduğu yerlere, bu Yönetmelikte belirtilen atama ve yer    değiştirme dönemlerine bağlı kalınmaksızın genel hükümler çerçevesinde    atanabilirler.

(4) Ancak, üçüncü fıkranın (c) bendine göre yapılacak    yer değiştirmelerde; kısa çalışma ödeneğinin ödendiğini veya işverenin    zorunlu olarak yer değiştirdiğini belgelendirenler ile askerlik nedeniyle    işyeriyle ilişiği kesilenlerden askerlik dönüşü aynı yerde en geç iki ay    içerisinde tekrar göreve başlayanlar için, müracaat tarihi itibariyle üç    yıllık prim ödeme şartı aranmakla birlikte bulunduğu yerde iki yıllık    kesintisiz prim ödeme şartı aranmaz. Doğum ve hastalık nedeniyle alınan    ücretsiz izinler hariç olmak üzere bir yılda toplam üç ayı aşan her türlü    kesinti, sigortalılık süresinin tespitinde kesinti olarak değerlendirilir.    Sosyal Güvenlik Kurumu kapsamında çalışanlardan askerlik süresini borçlanıp    primlerini ödeyenlerin askerlikte geçen süreleri üç yıllık süre kapsamında    değerlendirilir.

(5) Eşleri 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında    görev yapan personelin eş durumu atamaları yönergeyle düzenlenir.

(6) Eşi, 4/11/1981 tarihli ve    2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu kapsamında kurulan üniversitelerde öğretim    üyesi olanlar ile tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık mevzuatına göre bu    üniversitelerde uzmanlık veya yan dal uzmanlık eğitimi görmekte olanların,    eşlerinin bulundukları yere atanma talepleri bu Yönetmelikte belirtilen    atama ve yer değiştirme dönemlerine bağlı kalınmaksızın genel hükümler    çerçevesinde değerlendirilir. Ancak, eşi uzmanlık veya yan dal uzmanlık    eğitimi görenlerin atanma talebinde bulunabilmesi için eşlerinin kalan    eğitim sürelerinin altı aydan fazla olması şarttır.

(7) Personelin sağlık ile ilgili bir alanda en az dört    yıllık lisans öğrenimi gördüğünü belgelendirmesi hâlinde, münhal kadro    olması ve öğrenim süresi ile sınırlı olmak kaydıyla, öğrenim gördüğü yere    yer değiştirme suretiyle atanma talebi değerlendirilir.

(8) Stratejik personel hariç, çocuğu görev yaptığı il    dışında bir ortaöğretim kurumunu merkezî sınavla kazanan personel, söz    konusu yerde çocuğunun yatılı öğrenim görme imkânının bulunmadığını    belgelendirmesi hâlinde talebi doğrultusunda 5 ve 6 ncıhizmet bölgesi ile diğer hizmet bölgelerinin D ve C hizmet grubu illerine    standardın ve PDC’nin uygun olması şartıyla    atanabilir.

(9) Üçüncü, altıncı ve yedinci fıkralar doğrultusunda    atanan personel atanmasına esas teşkil eden belgeleri il müdürlüklerine,    müdürlüklere veya birliklere intikal ettirilmek üzere her yıl Ocak ayında    çalıştığı birime bildirmekle yükümlüdür. İl müdürlükleri, müdürlükler ve    birlikler atama gerekçeleri sona eren personelin belgelerini 15 gün içerisinde    Bakanlık veya bağlı kuruluşlarına intikal ettirir. Sosyal Güvenlik Kurumu    kapsamında veya özel kanunlarla düzenlenmiş sandıklara tabi sigortalı    olarak görev yapmakta iken işine son verilen eşin, sigortasız geçirdiği    süre üç ayı geçtiği takdirde mazereti sona ermiş sayılır.

(10) Bulunduğu ile atama gerekçesi sona eren personel, 5    ve 6 ncı hizmet bölgesinde veya D ve C hizmet grubunda    çalışıyorsa talebi hâlinde yerinde bırakılır. Aksi hâlde Bakanlık veya    bağlı kuruluşlarınca; eski görev yerine veya eski görev yerleri esas    alınarak 26 ncı maddenin birinci fıkrasındaki    kurallarına göre atanırlar. Eski görev yeri bulunmayanlar ise görev    yaptıkları yer esas alınarak 26 ncı maddenin    birinci fıkrasındaki kurallarına göre atanırlar. Ancak, devlet hizmeti    yükümlülüğünü tamamlamadan atama gerekçesi sona eren devlet hizmeti    yükümlüleri, tercihleri alınarak ilk devlet hizmeti yükümlülüğü kurasıyla    atanırlar.

(11) Stratejik personelin atama taleplerinde üçüncü    fıkranın (a), (c), (ç) ve (d) bentleri ile yedinci fıkrası uygulanmaz.

Sınıf ve    unvan değişikliği nedeniyle atama

MADDE 22 – (1) Sınıf    ve unvan değişikliği nedeniyle yapılacak atamalar, Bakanlık ve bağlı    kuruluşlarının görevde yükselme ve unvan değişikliği yönetmeliği hükümleri    çerçevesinde yapılır.

(2) Uzmanlık ve yan dal uzmanlık eğitimini yapmakta iken    eğitimlerini tamamlamadan herhangi bir sebeple ayrılacak olanlar daha önce    görev yaptıkları Bakanlık ve bağlı kuruluşlarınca D ve C hizmet grubu    illere tercihlerine göre atanırlar. Devlet hizmeti yükümlüsü olan personel;    eski görev yerine, eski görev yerinde boş yer bulunmaması hâlinde eski    görev ilinde münhal bir kadroya, eski görev yeri bulunmayanlar ise    tercihleri alınarak ilk Devlet hizmeti yükümlülüğü kurasıyla atanırlar.

(3) Eğitim görevlisi ve başasistanlık görevlerini en az    iki yıl sürdürenlerden uzman tabip olarak atanmak isteyenler PDC’nin uygun olması halinde bir defaya mahsus olmak    üzere Bakanlık veya bağlı kuruluşlarının kadrolarından istedikleri yere her    zaman atanabilirler.

İstihdam    edilme gerekçeleri ortadan kalkan personelin ataması

MADDE 23 – (1) İlgili    mevzuat gereği yapılan özel düzenlemeler ile aile hekimliği uygulamaları    hariç olmak üzere; görev yapılan sağlık kuruluşunun kapanması, PDC’de değişiklik olması, sağlık birimlerinin devri,    nitelik değiştirmesi veya birleşmesi gibi nedenlerle o unvandan personele    ihtiyaç kalmaması hâllerinde, ilgili personel öncelikle il içinde ihtiyaç    olan birimlere atanır. Aynı hizmet birimine birden fazla tercih yapılması    hâlinde hizmet puanına göre yerleştirilirler.

Hizmet    gereği atamalar

MADDE 24 – (1)    Haklarında adlî, idarî ve inzibatî bir soruşturma yapılmış ve bu soruşturma    sonucunda bulunduğu yerde kalmalarında sakınca görülmüş personel, hizmet    süresinin tamamlanması şartı aranmadan, yer değişikliği dönemlerine bağlı    kalınmaksızın D hizmet grubu illere; il içinde yer değişikliği teklif    edilen personel ise haklarındaki kararın mahiyetine göre atanırlar.

(2) Bu madde gereği atananlar, ayrıldıkları il ve/veya    birime iki yıl geçmeden naklen atama talebinde bulunamazlar.

Yönetici    atamaları

MADDE 25 – (1) İl    müdürlüğü ve müdürlük unvanlarına, bu Yönetmeliğin puan, PDC, süre ve dönem    tayini ile ilgili hükümlerine bağlı kalmaksızın atama veya görevlendirme    yapılabilir.

(2) İl müdürlüğü ve müdürlük unvanlarına atandıktan veya    görevlendirildikten sonra başka yere atanma talebinde bulunanlardan; en az    bir yıl süreyle bu görevleri yürütenler bir defaya mahsus olmak üzere    talepleri doğrultusunda durumlarına uygun bir kadroya atanabilirler. Bir    yıldan az bu görevleri yürütenler ise, önceki kadrolarının bulunduğu ildeki    durumlarına uygun bir kadroya atanırlar.

(3) Bakanlık veya bağlı kuruluşlarının kadrosunda görev    yapmakta iken, 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında; genel    sekreter, başkan, hastane yöneticisi ve başhekim olarak sözleşme    imzalayanlardan iki yıl süreyle bu görevleri yürütenler, bir defaya mahsus    olmak üzere talepleri doğrultusunda durumlarına uygun kadroya    atanabilirler.

Üst hizmet    bölgelerinden alt hizmet bölgelerine ve bölge içi atama

MADDE 26 – (1)    İlgililerin talebi hâlinde aynı hizmet bölgesinin A grubu illerinden B, C    ve D hizmet grubu illere ve alt hizmet bölgelerinin bütün hizmet grubundaki    illere; aynı hizmet bölgesinin B hizmet grubu illerinden C ve D hizmet    grubu illere ve alt hizmet bölgelerinin B, C ve D hizmet grubundaki illere;    aynı hizmet bölgesinin C hizmet grubu illerden D hizmet grubu illere ve alt    hizmet bölgelerinin C ve D hizmet grubundaki illere; D hizmet grubu illerden    alt hizmet bölgelerinin D hizmet grubundaki illere PDC’nin    uygun olması durumunda her zaman atama yapılabilir.

(2) Kendi unvan ve branşında A    hizmet grubunda olmak şartıyla Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde görev yapan    personelin naklen atanmak istedikleri yerin doluluk oranı bulundukları    yerden daha düşük olması kaydıyla A hizmet grubu illere atamaları PDC ve    kadro durumunun uygun olması hâllerinde her zaman yapılabilir.

(3) Personelin talebi hâlinde, il merkezinden ilçe,    belde ve köylere; ilçe merkezinden belde ve köylere PDC ve kadronun uygun    olması hâllerinde atama dönemine bağlı kalmaksızın atama yapılabilir.

(4) Ancak tabip ve uzman tabipler; ilçe, belde ve    köylerden 1, 2 ve 3 üncü hizmet bölgesinde bulunan il merkezlerine    atanamaz.

(5) 20 nci madde ile 21 inci maddenin    üçüncü, altıncı ve yedinci fıkraları kapsamında atanan personel, talebi    halinde bir defaya mahsus olmak üzere eski görev yerine veya eski görev    yeri esas alınarak, bu maddenin birinci fıkrası hükümlerine göre    atanabilir.

Yeni açılan    tesisler

MADDE 27 – (1)    Hizmete yeni açılan tesisler için ihtiyaç duyulan personelin il içinden    karşılanması esastır. Ancak, hizmeti aksatacak ölçüde personel ihtiyacı    olan C ve D grubu illerde yeni açılan tesislere atama dönemine bağlı    kalmaksızın il dışından atama yapılabilir. A ve B grubu illerde çalışan    personelin müracaatları öncelikle değerlendirmeye alınır. Ataması uygun    görülenler hizmet puanı usulüne göre yerleştirilir.

(2) Bu madde hükümleri, yeni tesisin açıldığı tarihten    itibaren 1 yıl uygulanabilir.

Resen atama

MADDE 28 – (1) PDC’de belirlenen sayıyı aşan personelden il merkezinde    bulunanların; öncelikle il merkezine, il merkezinde boşluk bulunmaması    halinde ilçe, belde ve köylere, ilçe merkezinde bulunanların ise öncelikle    ilçe merkezine, ilçe merkezinde boşluk bulunmaması hâlinde belde ve köylere    atama dönemine bağlı kalmaksızın ve hizmet puanı esasına göre resen ataması    yapılır. Personelin unvan ve branşında ilde boşluk    bulunmaması hâlinde 16 ncı maddedeki usul ve    esaslar çerçevesinde başka illere ataması yapılabilir.

(2) İhtiyaç hâlinde il ve ilçe merkezinden ilçe, belde    ve köylere; ilçe merkezinden belde ve köylere atama dönemine bağlı    kalmaksızın ve hizmet puanı esasına göre resen atama yapılabilir.

(3) Eş veya sağlık mazereti ile atanıp mazeretleri devam    eden personel hariç olmak üzere; Devlet hizmeti yükümlüsü personelden    bulunduğu birimde PDC’de belirlenen sayının yüzde    otuzunu aşanların, öncelikle aynı ilde ihtiyaç bulunan birimlere, mümkün    olmaması halinde ise aynı hizmet bölgesindeki ihtiyaç bulunan münhal    yerlere ataması, hizmet süresi dikkate alınarak gönüllülük esasına göre    yapılır. Talep olmaması halinde görev yaptığı yerde hizmet süresi en az    olan personelden başlamak suretiyle atama yapılır. Hizmet sürelerinin    eşitliği hâlinde hizmet puanı düşük olan personel atanır. Hizmet    puanlarının da eşit olması hâlinde ise meslekî kıdemi az olan personel    atanır.

Karşılıklı    yer değiştirme

MADDE 29 – (1) Aynı    hizmet bölgesi illerde aynı unvan ve branşta görev    yapan personel, görev yaptığı Bakanlık ve bağlı kuruluş teşkilatı içinde    uygun görülmesi hâlinde karşılıklı olarak yer değiştirebilir.

Müracaat    sınırlamaları

MADDE 30 – (1) 14    üncü, 15 inci, 16 ncı, 17 nci,    18 inci, 19 uncu, 20 nci, 21 inci, 22 nci, 24 üncü, 25 inci, 26 ncı,    27 nci ve 29 uncu maddelere göre atanan personel    atandıkları tarihten itibaren fiilen iki yıl çalışmadıkça başka bir yere    atanma talebinde bulunamaz. Ancak atanma talepleri 19 uncu, 20 nci, 21 inci ve 26 ncımaddeler kapsamında ise, fiilen iki yıl çalışmış olma şartı aranmaz.

(2) 16 ncı, 19 uncu, 20 nci, 21 inci ve 26 ncımaddelere göre atanmış olup atama kararlarını iptal ettirenler, mazeret    durumlarında yeni bir değişiklik olmadığı müddetçe bir yıl süre ile atama    talebinde bulunamazlar.

(3) Branşında eğitim kliniği bulunan eğitim araştırma    hastanelerine 16 ncı, 17 nci,    26 ncı ve 29 uncu maddelere göre atanma talebinde    bulunan uzman tabip ile uzman diş tabiplerinin, başasistanlık sınavı    başvuru şartlarını taşıdığını belgelemesi gerekmektedir.

(4) 19 uncu madde kapsamında atanan personel, 26 ncı ve 29 uncu maddelere göre, 20 nci    maddesi ile 21 inci maddesinin üçüncü, altıncı ve yedinci fıkraları    kapsamında atanan personel ise 29 uncu maddeye göre atanma talebinde    bulunamaz.

(5) 19 uncu, 20 nci ve 21 inci    maddeler kapsamındaki atanma talepleri hariç, aday memur olan personel atanma    talebinde bulunamaz.

İstihdam    planlama komisyonu, görevi ve çalışma usulü

MADDE 31 – (1)    İstihdam Planlama Komisyonu Bakanlığın veya bağlı kuruluşlarının istihdam    politikalarını belirlemek üzere oluşturulan bir kuruldur. Komisyonun    çalışma usul ve esasları yönerge ile belirlenir.

(2) İstihdam Planlama Komisyonu, 5 inci maddedeki    ilkeler çerçevesinde istihdam planlaması yapar ve uyulacak esas ve usulleri    belirler. Komisyon, atama ve yer değişikliği dönemlerinden önce toplanarak    gerekli kararları alır. Komisyonda alınan kararlar, Bakan onayı ile    işlerlik kazanır ve bu kararlar ilgili birimlerce uygulanır.

Yürürlükten    kaldırılan yönetmelik

MADDE 32 – (1) 8/6/2004 tarihli ve 25486 sayılı Resmî Gazete'de    yayımlanan Sağlık Bakanlığı Atama ve Nakil Yönetmeliği yürürlükten    kaldırılmıştır.

Yönetici    olarak görev yapmış olanların yer değişikliği

GEÇİCİ    MADDE 1 – (1) 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararname gereğince kamu    hastane birliklerinin kurulduğu tarihte baştabip ya da baştabip yardımcısı    olarak görev yapmakta olup en az altı ay süre ile bu görevlerini yürütmüş    olanlar, bu Yönetmeliğin yayımı tarihi itibarı ile bir ay içerisinde    müracaat etmeleri şartıyla bir defaya mahsus olmak üzere PDC dikkate    alınarak talep ettikleri yere atanabilirler.

Yürürlük

MADDE 33 – (1) Bu    Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 34 – (1) Bu    Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanı yürütür.

 

 

Eki için tıklayınız.

 

 



1722 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
Danışmanlık Hizmeti
Hukuki Yardım
Hava Durumu
Saat
Takvim